onsdag 14. juli 2010

hekta på stoff

Lett og bli hekta på stoff merker jeg. Har gledet meg til denne dagen hvor jeg kunne velge og vrake i bestemor sine stoffer. Tenk et helt rom fylt meg tekstiler har hun.. Ble faktisk litt trist også da jeg så alle "likene" som var klippet i filler. Herregud om de fortsatt hadde levd hadde jeg vært narkoman i årevis fremover. Nå gleder jeg meg til å sette frem symaskina i den nye leilgheten og lage sengeteppe. Om noen vet hvordan man skal sy vatteringa på et slikt teppe, tar jeg gledelig imot litt veiledning.

3 kommentarer:

  1. Fin-fine "lik" :) Jeg vil ha symaskin (!!!) Det er så rart med disse 70-talls stoffene. Var jo barn på 70-tallet og husker med gru alle storblomstrede tapeter og sengetøy som gjorde det umulig å sove. Og nå, nå merker jeg at jeg liker det litt allikevel.... merkelig!

    Vattering vet jeg ingeting om, men tenkte å si hei allikevel :) Deilig sommer!

    SvarSlett
  2. Så mange fine stoff du har fått deg. Heldige du.

    Er ikkje noko flink til å sy, men eg pleier å ha eit fleecteppe som mellomlegg på mine tepper. Så til slutt så syr eg gjennom alle tre lagenen ( forstykke, midtstykke og bakstykke ) for å få dei til å holde godt sammen.
    Men leit på div. syforum, så trur eg det skal liggje forklaringer der.

    Ha ei strålande fin helg. :)

    SvarSlett
  3. takk! et veldig godt tips! Det skal jeg prøve. Ha en strålende fin helg du og :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails